MENU
  • KÜLTÜR SANAT
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • ASTROLOJİ
  • RÜYA TABİRLERİ
  • YEREL HABERLER
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • ETKİNLİK TAKVİMİ
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • RÖPORTAJLAR
  • GAZETE MANŞETLERİ
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • E-Gazete
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
  • Firma Rehberi
  • Seri İlanlar
Ekonom
DOLAR38.3223
EURO43.7751
GR ALTIN4190.4
ÇEYREK1482.9
İstanbul
Ekonom
Ekonom
  • GÜNDEM
  • PİYASA
  • EKONOMİ
  • SAĞLIK
  • FİNANS PARA - ŞEHİR EKONOMİSİ
  • SİYASET
  • YATIRIM - PİYASA
  • TEKNOLOJİ
  • DÜNYA
Kapat

Medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor

Ana SayfaGündemMedya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor
Medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "Bugün yeni bir aşamaya geldik. Türk dünyası medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor. Önce Türkiye’yi ve Azerbaycan’ın öncülük ettiği ve imza atacağı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden temsilcilerimizin burada davetli olduğu çok önemli bir birlik kuruluyor" dedi.

15 Nisan, 2025, Salı 18:33
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt


Türk dünyasında pazarlama, reklam ve medya alanlarındaki iş birliğini güçlendirmek adına Türkiye ve Azerbaycan öncülüğünde ‘Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK)’ imza protokolü tanıtım toplantısı düzenlendi. Ticaret Bakanlığı ev sahipliğinde gerçekleştirilen programda Türk devletleri arasındaki iş birliğinin önemine vurgu yapıldı.

Programda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türk devletleri arasında iş birliğini geliştirmek amacıyla kurulan Türk Devletleri Teşkilatı’nın sadece bir kültürel dayanışma platformu değil aynı zamanda ekonomiden enerjiye sanayiden tarıma uluslararası ticaretten savunmaya turizmden teknolojiye stratejik bir ortaklık haline dönüştüğünü vurguladı.

"Türk Devletler Teşkilatı ülkelerine toplam ihracatımız 15,7 milyar dolar"

Türk Devletleri Teşkilatı’na ilişkin bilgiler aktaran Bolat, üye ülkelerin toplam gayri safi milli hasılasının 1,8 trilyon dolar olduğunu açıkladı. Toplam nüfusun 175 milyon kişi ve toplam dış ticaret hacmi de 1 trilyon 200 milyar dolara ulaştığını da söyleyen Bakan Bolat, "Türkiye olarak Türk Devletler Teşkilatı ülkelerine toplam ihracatımız 15,7 milyar dolar oldu" dedi.

"Çok önemli bir birlik kuruluyor"

Türk Devletler Teşkilatı aracılığıyla geçmişte birçok çalışma yapıldığını hatırlatan Bakan Bolat, "Bugün yeni bir aşamaya geldik. Türk dünyası medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor. Önce Türkiye’yi ve Azerbaycan’ın öncülük ettiği ve imza atacağı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden temsilcilerimizin burada davetli olduğu ve inşallah önümüzdeki yılda diğer üye ülkelerin Özbekistan, Kazakistan, Türkmenistan, Kırgızistan’ın da üye olmasını beklediğimiz çok önemli bir birlik kuruluyor" ifadelerini kullandı. Bolat, Ticaret Bakanlığı olarak gerek iç ticaret genel müdürlüğü, gerekse tüketicinin korunması ve piyasa gözetimi genel müdürlüğü gibi organlarla sektörle iç içe olduklarını dile getirdi.

"TÜREK’in sözcülüğünü ilk 2 yıl boyunca Türkiye üstlenecek"

Bolat, Türk Devletler Teşkilatı bünyesinde böylesine önemli bir reklam, pazarlama ve medya birliğinin ‘TÜREK’ adıyla kurulmasından memnuniyet duyduklarını ifade etti. Yapılacak iş birliği çerçevesinde çok önemli faaliyetler yapılacağını işaret eden Bakan Bolat, "Merkez ofis İstanbul’da bulunacak ve TÜREK’in sözcülüğünü ilk 2 yılda Türkiye üstlenecek. Ardından diğer kurucu üye Azerbaycan iki yıldan sonra TÜREK’in sözcülüğünü üstlenecek ve ardından da inşallah Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve tüm Türk devletleri küresel diasporasını kapsayacak şekilde geliştirilecektir" bilgisini paylaştı.

"Türk dünyasının toplam reklam büyüklüğü 7 milyar avroyu bulmaktadır"

Türk Devletleri Teşkilatı’nın reklam ve medya büyüklüğü ilişkin konuşan Bolat, "2023 verileri itibariyle Azerbaycan’da 104 milyon avro yıllık reklam bütçesi vardır. Özbekistan’da 130 milyon avro, Kazakistan’da 631 milyon avro, Kırgızistan’da 52 milyon avro, Türkmenistan’da da 112 milyon avro yıllık reklam bütçeleridir. Burada Türkiye’mizdeki reklam pazarının büyüklüğü 6 milyar avroyu oluşturmaktadır. Böylece Türk dünyasının toplam reklam büyüklüğü 7 milyar avroyu bulmaktadır" şeklinde konuştu. Bakan Bolat amaçlarının hedefli reklamcılık, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşümle birlikte yeşil aklama, karanlık ticari tasarımlar, sosyal medya pazarlaması gibi uygulamalar karşısında tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve korunması olduğunun altını çizdi.

 

"Ortak medya üretimi, bölgesel tanıtım ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması sağlanacak"

Türk Dünyası Pazarlama Reklam ve Medya Birliği’nin günümüz şartlarında bir zorunluluk haline geldiğini söyleyen Bolat, "Bunun kurulmasıyla birlikte ortak medya üretimi, reklamcılık ve kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması sağlanacaktır. Bu konuda gerek Reklam Ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD) Açık Hava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) ve Azerbaycan’da faaliyet gösteren kısa adı RİMİT olan birlikle birlikte inşallah bu yapı bölgesel iş birliğinin ve küresel rekabette kolektif çalışmanın en güzel örneğini verecektir" diye konuştu.

"Uluslararası etkinliği ve görünürlüğü arttırmayı amaçlıyoruz"

Bolat, TÜREK’in kurulmasıyla birlikte ekonomik büyümeyi de desteklemeyi amaçladıklarını sözlerine ekleyerek, şu ifadelere yer verdi:

"TÜREK’in kurulmasıyla medya ve reklam projeleri geliştirmeyi amaçlıyoruz. Uluslararası etkinliği ve görünürlüğü arttırmayı amaçlıyoruz. Doğru ve hızlı bilgi paylaşımını amaçlıyoruz. Toplumlarımızın bilinçlenmesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Ortak projeler geliştirme ve iletişimi güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Bunu yaparken Türk dünyası olarak kullanacağımız araçlar; ortak yayınlar, içerik takasları, dizi ve belgesel projeler hazırlamak, bunu yanında müşterek reklam üretim merkezleri kurmak, kültürel kampanya iş birlikleri yapmak, Türk marka fonları sayesinde bölgesel markaları küreselleşme yolunda desteklemek, yapay zeka ve medya laboratuvarları kanalıyla da ortak algoritmalar, dil modelleri ve veri çözümleri geliştirmek, son olarak da genç girişimcilere yönelik programlar aracılığıyla ortak kamp alanları oluşturmak, uluslararası yarışmalar organize etmek olacaktır."

Konuşmaların ardından Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği Başkanı Ahmet Pura, Açık Hava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği Başkan Yardımcısı Şahin Acar ve RMİD Yönetim Kurulu Başkanı Khayala Mutallimova Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği üçlü iş birliği protokolünü imzaladı.

ekonomimtvhaberlergündemsiyasetekonomiekonomMedyareklam ve pazarlama birliği kuruluyorTicaret Bakanı Ömer Bolat
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Admin

Admin

Mail: admin@ekonom.com.tr
Tüm yazıları

Facebook Yorum

Yorum Yazın

Emlak piyasasında ’Satışa Çıkış’ dalgası
Emlak piyasasında ’Satışa Çıkış’ dalgası
Denizlili sanayiciler 2023 yılındaki istikrarını korudu
Denizlili sanayiciler 2023 yılındaki istikrarını korudu
Bungalov kiralama ilanıyla 636 milyon
Bungalov kiralama ilanıyla 636 milyon
Nemrut Kalderası’nda sıkı denetim başladı
Nemrut Kalderası’nda sıkı denetim başladı
Rekabet Kurumu’ndan Spotify’a inceleme
Rekabet Kurumu’ndan Spotify’a inceleme
ABD'de sel felaketi
ABD'de sel felaketi
Şekerbank’ta üst düzey atama
Şekerbank’ta üst düzey atama
‘2024 İhracat Şampiyonları’ listesinde 5’inci sırada
‘2024 İhracat Şampiyonları’ listesinde 5’inci sırada
Buca sokaklarında çöpler hastalık yayacak boyuta geldi
Buca sokaklarında çöpler hastalık yayacak boyuta geldi
Fındıkta stoklar eriyor
Fındıkta stoklar eriyor
Tarlalarda milyonluk halı nöbeti başladı
Tarlalarda milyonluk halı nöbeti başladı
Üreticileri, ithal edilen güle ek gümrük vergisi istedi
Üreticileri, ithal edilen güle ek gümrük vergisi istedi
Garanti BBVA yeni hisse senedi fonu
Garanti BBVA yeni hisse senedi fonu
"ABD diplomasiye ihanet eden taraftır"
"ABD diplomasiye ihanet eden taraftır"
Mobilya Sanayicisi Alarm Veriyor
Mobilya Sanayicisi Alarm Veriyor
Bulgaristan’da yeni GES yatırımı
Bulgaristan’da yeni GES yatırımı
Tarım-GFE yıllık yüzde 30,12 arttı
Tarım-GFE yıllık yüzde 30,12 arttı
Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi arttı
Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi arttı
Maden Yasa teklifi komisyondan geçti
Maden Yasa teklifi komisyondan geçti
Teslim edilen deprem konutu sayısı 250 bini aştı
Teslim edilen deprem konutu sayısı 250 bini aştı

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
GÜNDEM

Yiğit Bulut hayatını kaybetti

LGS sınav sonuçları açıklandı!

Türkiye’nin genç nüfus oranı AB ülkelerinden yüksek

’Kaparonuz yandı’ oyununa dikkat

Ekonom
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Ekonom | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle