MENU
  • KÜLTÜR SANAT
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • ASTROLOJİ
  • RÜYA TABİRLERİ
  • YEREL HABERLER
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • ETKİNLİK TAKVİMİ
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • RÖPORTAJLAR
  • GAZETE MANŞETLERİ
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • E-Gazete
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
  • Firma Rehberi
  • Seri İlanlar
Ekonom
DOLAR38.3223
EURO43.7751
GR ALTIN4105.0
ÇEYREK1482.9
İstanbul
Ekonom
Ekonom
  • GÜNDEM
  • PİYASA
  • EKONOMİ
  • SAĞLIK
  • FİNANS PARA - ŞEHİR EKONOMİSİ
  • SİYASET
  • YATIRIM - PİYASA
  • TEKNOLOJİ
  • DÜNYA
Kapat

1915 Çanakkale Köprüsü inşası hızla devam ediyor

Ana SayfaGündem1915 Çanakkale Köprüsü inşası hızla devam ediyor
1915 Çanakkale Köprüsü inşası hızla devam ediyor

İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Avrupa ve Anadolu yakasında çalışmalar sürüyor.

17 Eylül, 2019, Salı 11:25
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hızla devam ediyor.

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 18 Mart 2017'de temelini attığı "1915 Çanakkale Köprüsü"nün denize indirilen Avrupa ve Asya kule keson temellerinin çalışmaları sürdürülüyor. 

Projede, Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı 75 personelin yanı sıra müşavir teşkilatında 103, yüklenici bünyesinde 568'i mühendis olmak üzere toplam 2 bin 919 kişi çalışıyor. 165 iş makinesinin kullanıldığı projede 68'i köprü, 20'si yol yapımında olmak üzere toplam 88 alt yüklenici, 24 saat vardiya usulüyle görev yapıyor. 

Hizmete açıldığında uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin batısına gidecek sürücü ve yolcular tarafından da yoğun olarak kullanılacak. 

Bu sene 18 Ocak'ta düzenlenen törenle köprünün en önemli yapılarından biri olan kule keson temellerinin kuru havuz inşaatından alınarak yüzdürülme işlemlerinin gerçekleştirilmesinin ardından köprünün en önemli noktaları olan ayak bölümlerindeki çalışmalara hız verildi. 

Islak havuzdaki imalat çalışmaları ile Asya ve Avrupa ankraj imalatları, Avrupa ve Asya yaklaşım viyadüğünde kazı çalışmalarına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Asya kule temeli için çakıl yataklaması da bitirildi. 

Tesviye çalışmaları devam eden ve Avrupa kule temelinde de çakıl yataklama çalışmaları sürdürülen köprünün, proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Koru mevkisi arasındaki kesimlerde toprak işleri ve sanat yapıları çalışmaları gerçekleştiriliyor. 

Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayacak köprü, söz konusu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunacak. 

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

İnşası tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak. 

Köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaza boyanacak. Her iki yakada 333 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı ise Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları sırasında namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde yapılacak. 
Lapseki ilçesi Şekerkaya ile Avrupa tarafındaki Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkileri arasına inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsü olarak hizmet verecek. 

2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor. 

"2x3" şeritli olacak köprünün tabliyesi ise yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak. Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor. 

İlgili Galeri

Çanakkale
Çanakkale

Çanakkale foto galeri

çanakkaleçanakkale boğazı
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Admin

Admin

Mail: admin@ekonom.com.tr
Tüm yazıları

Facebook Yorum

Yorum Yazın

Kuveyt Türk’ün aktif büyüklüğü 957,9 milyar TL’ye yükseldi
Kuveyt Türk’ün aktif büyüklüğü 957,9 milyar TL’ye yükseldi
Enerjisa Enerji’den 1 milyar TL’lik yeni tahvil ihracı
Enerjisa Enerji’den 1 milyar TL’lik yeni tahvil ihracı
İstanbul’da suya zam yapıldı
İstanbul’da suya zam yapıldı
Ticaret Bakanlığı’ndan tatilcilere uyarı
Ticaret Bakanlığı’ndan tatilcilere uyarı
Hakimler ve Savcılar Kurulu kararları Resmi Gazete’de
Hakimler ve Savcılar Kurulu kararları Resmi Gazete’de
Müsilaj balıkçılara ağır darbe vurdu...
Müsilaj balıkçılara ağır darbe vurdu...
Kaçak bungalovlar tek tek yıkılıyor
Kaçak bungalovlar tek tek yıkılıyor
Ticaret satış hacmi yıllık yüzde 10,8 arttı
Ticaret satış hacmi yıllık yüzde 10,8 arttı
Siber dolandırıcılık operasyonlardan birine imza atıldı
Siber dolandırıcılık operasyonlardan birine imza atıldı
ING Türkiye’nin aktif büyüklüğü 228,3 milyar TL’ye ulaştı
ING Türkiye’nin aktif büyüklüğü 228,3 milyar TL’ye ulaştı
Deprem kentsel dönüşüme talebi arttırdı
Deprem kentsel dönüşüme talebi arttırdı
Başkan Görgel: “Bu Yıl 2,5 Milyarlık Yol Yatırımı Yapacağız”
Başkan Görgel: “Bu Yıl 2,5 Milyarlık Yol Yatırımı Yapacağız”
Kapıkule’de milyonlarca liralık kaçak eşya ele geçirildi
Kapıkule’de milyonlarca liralık kaçak eşya ele geçirildi
Kahramanmaraş Güneş Enerji Santrali’nde Sona Gelindi
Kahramanmaraş Güneş Enerji Santrali’nde Sona Gelindi
İstanbul Havalimanı nisan ayında zirvede:
İstanbul Havalimanı nisan ayında zirvede:
''Bizim tek gündemimiz hayat pahalılığıyla mücadele''
''Bizim tek gündemimiz hayat pahalılığıyla mücadele''
Devletin tarım arazilerine el koyacağı iddiası gerçeği yansıtmıyor
Devletin tarım arazilerine el koyacağı iddiası gerçeği yansıtmıyor
Yumurta kabuğu sanayide çok değerli
Yumurta kabuğu sanayide çok değerli
Sarıyer’de yol çöktü: Doğalgaz sıkıştı, patlama oldu
Sarıyer’de yol çöktü: Doğalgaz sıkıştı, patlama oldu
"20 puanlık faiz/kâr payı desteği sağlıyoruz"
"20 puanlık faiz/kâr payı desteği sağlıyoruz"

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
GÜNDEM

Trump: "İran'a teklif sunduk. Aksi takdirde kötü bir şey olacak"

Fenerbahçe olağanüstü genel kurula gidiyor!

Kanun teklifini TBMM Başkanlığı’na sundu

Victor Osimhen, Galatasaray tarihine geçti

Ekonom
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Ekonom | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle